31 December 2012

Rok 2012 je za nami

Čas bilancovania

Starý rok sa chýli ku koncu, už iba hodiny nás delia od príchodu Nového roka a preto si myslím, že nadišiel najlepší čas, kedy môžem zhodnotiť vlastné úspechy, radosti i starosti, ktoré ma tento rok postretli.

V práci sa dlhodobé problémy začali konečne riešiť, nie iba o nich hovoriť, aj keď tempo zlepšovania mohlo byť aj o niečo svižnejšie. Konečne mám šéfa, ktorému fandím, ktorý dokáže dostáť svojim slovám (i keď neskôr), ktorému som lojálny. Moja pozícia sa zmenila a už nerobím na zmeny. Prinieslo mi to radu výhod a iné sa zase stratili, ja to vidím ako plus. Nastal čas konečne sa začať rozvíjať.


Z pravidelného písania a čítania som splnil polovicu, takže kráčam po dobrej ceste. Za rok som prečítal 52 kníh beletrie z viacerých žánrov a podiel fantastiky výrazne klesol. Z minuloročných, približne štyridsiatych percent to spadlo až na dvadsaťpäť, kde popri fantasy románoch som najčastejšie siahol po detektívkch a drámach. Medzi to najlepšie, čo som čítal, patria tieto tituly: Šogún, Meno vetra, Hra o tróny, Enderova hra, Leviathan, či Eifelheim. Viac o knihách, ktoré som prečítal sa každý môže dozvedieť na Goodreads.

Čo sa týka písania, je to podstatne horšie, oproti predchádzajúcemu roku priam katastrofálne. Nedokončil som ani jedinú poviedku a hoci sa to ku konci roka zlepšilo (jedna čaká na korekcie, druhá je rozrobená), mám čo doháňať. Po rôznych osobných krízach (nedostatku sebavedomia, pochybnosti) som sa rozhodol, že to konečne skúsim poriadne a bez obzerania sa okolo seba. Práve toto bolo jednou z príčin prečo som si začal viesť tento blog - musím sa nejako donútiť pravidelne písať. A dokončovať veci. Počet mojich tohtoročných článkov sa vďaka časopisu Jupiter rozrástol o ďalších sedem recenzií plus tie, ktoré som uverejnil tu. Takže naštartované to mám dobre, treba iba vydržať pokračovať. Na rok 2013 mám v pláne napísať román, dokončiť pár poviedok a skúsiť opäť zabojovať v niektorých súťažiach.

A na koniec to najlepšie, rodina. Aj keď začnem smutnou správou. V septembri od nás odišla babka v požehnanom veku 85 rokov. Česť jej pamiatke. Vedeli, sme ale, že koniec roka bude veselší a takmer to prišlo v deň, kedy sa babka narodila. Potomka sa nám so ženou podarilo priviesť na svet takmer do roka a do dňa od svadby (dobre, nakoniec sme meškali takmer 4 mesiace, ale lepšie to znie takto). Oliver sa narodil na Štedrý deň a priniesol do nášho života skutočné more šťastia a lásky. Každý deň v novom roku bude hlavne o tom, čo nové ten náš sraľo (príznačná prezývka) urobí a dokáže po prvý raz. Neviem sa toho dočkať, takže už iba nostalgické obzretie sa odchádzajúcim rokom - Au revoir - a môžem s chuťou vykročiť do Nového roka.

Všetkým, ktorí čítajú tento blog (a i tým, ktorí nie) chcem zapriať aby nasledujúci rok bol krásny, veselý, pohodový, plný šťastia a radosti, medzi priateľmi, či v kruhu rodiny. Zomrel rok, nech žije rok!


No comments:

Post a Comment